امروز،
لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید
لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید سازمانی چیست؟
فواید طراحی پورتال سازمانی
مخاطبان پورتال سازمانی
خدمات لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید سازمانی
تفاوت لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید و طراحی پورتال؟
البته در تمام وبسایت ها با امکانات و موضوعات مختلف، امکاناتی برای راحتی کاربر در نظر گرفته میشود. اما باید به این نکته توجه داشت که کاربران یک وب سایت به نحوی باید با موضوع آن سایت مرتبط باشند. به عبارت دیگر اگر کاربران یک سایت سیاسی ، افراد غیر مرتبط و به عنوان مثال کودکان باشند، طبیعتا نمیتوانند ارتباط مناسبی با وب سایت برقرار کنند و از امکانات وب سایت استفاده نمایند.
لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید پورتال سازمانی یک نرم افزار تحت وب می باشد که در بستر اینترنت مورد استفاده قرار می گیرد. اولین پورتال ها در اواسط دهه 1990 توسط شرکت های بزرگی چون yahoo, AOLو AltaVista ابداع شدند. این سایت ها به عنوان منبعی بزرگ از اطلاعات برای گروه های بزرگی از مخاطبان به شمار می رفتند.
پورتال های سازمانی یکی از شیوه های رایج برای تبادل اطلاعات با کارمندان، شرکای تجاری شرکت و مشتریان محسوب می شوند. پورتال سازمانی یک درگاه اینترنتی در قالب چهارچوبی یکپارچه برای مدیریت اطلاعات در داخل و خارج از مرزهای یک سازمان است. به عبارت دیگر پورتال مجموعه ای از صفخات وب شامل خدمات و محتوایی است که به صورت یکپارچه از طریق یک درگاه ارائه می شوند و کاربران را مجبور می کند تا با ورود به یک درگاه از امکانات سازمان بهره مند شوند.
فواید طراحی پورتال سازمانی
یکی از فایده های پورتال های سازمانی ارائه دید کامل و شفاف از تمام موارد و جزئیات سازمان و پرسنل به مدیران شرکت می باشد. یک پورتال سازمانی می تواند تمام اطلاعات لازم را به مشتریان هدف آن سازمان نیز ارائه دهد. پورتال سازمانی میتواند زمینه تعامل بین کارمندان و مدیران شرکت را فراهم سازد. معمولا هریک از گروه کاربران پورتال بعد از ورود به سیستم با پنل کاربری مخصوص به خود روبه رو میشوند. پنلی که در آن دسترسی ها و امکانات مورد نیاز آن گروه کاربری دیده میشود. به عنوان مثال پورتال یک دانشگاه را در نظر بگیرید.
نمایندگان
فروشندگان
مدیران سازمان ها
کارمندان سازمان ها
بازاریابان
مشتریان
خدماتی که طراحی پورتال سازمانی ارائه می دهد عبارتند از:
اینترنت یا اینترانت سازمانی
ارتقاء پلتفرم های سازمانی
آنالیز و طراحی قابلیت های پورتال
نگهداری و تعمیر پورتال
چند زبانه بودن پورتال
برنامه نویسی پیشرفته پورتال
پورتال های خدمات وب
پورتال های مدیریت داده ها
پورتال های مدیریت محتوا
توسعه و معماری پورتال
در واقع پورتال ها دروازه ورود به یک بانک اطلاعاتی هستند و شما را به سایت خاصی دعوت میکنند و به تنهایی حاوی اطلاعات نیستند بلکه بیشتر به شکل یک راهنما عمل میکنند و دسترسی های مختلف از یک بانک اطلاعاتی را در اختیار شما قرار میدهند. در حالی است که وب سایت ها میتوانند دارای مقدار زیادی اطلاعات باشند و این اطلاعات فقط از طریق همان وب سایت ها قابل دسترس باشند.
تفاوت دیگر نحوه جمع آوری اطلاعات است. داده های یک پورتال ممکن است از منابع گسترده و پراکنده ای تامین شوند. به همین علت ابزارهایی برای طبقه بندی اطلاعات جمع آوری شده در پورتال ها استفاده میشود. اما در خصوص یک وب سایت این امر متفاوت بوده و اطلاعات یک وب سایت از منابع محدودتری جمع آوری میشود و معمولا موضوع مشخصی داشته و در مورد مسائل مشخصی هستند.
پورتالها سیستمهایی کاربر محور هستند و معمولا امکانات بر اساس نیاز کاربران در پورتال ها ارائه میشوند. امکاناتی مانند چت آنلاین ، انجمن ، اخبار ، دسترسی ها و سایر امکاناتی که ممکن است مورد نیاز کاربران یک پورتال خاص باشند. اما وبسایت ها معمولا Subjective یا موضوع محور هستند.
البته در تمام وبسایت ها با امکانات و موضوعات مختلف، امکاناتی برای راحتی کاربر در نظر گرفته میشود. اما باید به این نکته توجه داشت که کاربران یک وب سایت به نحوی باید با موضوع آن سایت مرتبط باشند. به عبارت دیگر اگر کاربران یک سایت سیاسی ، افراد غیر مرتبط و به عنوان مثال کودکان باشند، طبیعتا نمیتوانند ارتباط مناسبی با وب سایت برقرار کنند و از امکانات وب سایت استفاده نمایند.