امروز،
هر علم و هر رشته ای که برای اولین بار به وجود می آید دارای اصطلاحات و کلماتی هستند که برای درک بهتر مقالات و نوشته ها در این زمینه می بایست این وازه ها را یاد بگیریم تا به مشکل بر نخوریم و در این پست سایت میزبان سئو کلماتی که در سئو و بهینه سازی مورد استفاده قرار میگیرد را گرد آوری کرده و در اختیاز شما کاربران عزیز قرار میدهد تا با استفاده از این کلمات بتوانید تمامی مقالات در زمینه سئو و بهینه سازی را مطالعه و تحقیق کنید و از شما عزیزان میخواهیم که این کلمات را در سایت و وبلاگ خود درج کنید تا همه بتوانند استفاده کنند و کپی رایت سایت هم فراموش نشود .
Algorithm : مجموعه ای قوانین یا دستور العمل هایی می باشد که موتور جست و جو بر اساس آن صفحات وب را پردازش و خروجی را مرتب می کند .
Analytics : سرویسی از سایت گوگل برای مدیریت آمار سایت .
Anchor Text : متنی که لینک دار باشد و کاربر با کلیک روی متن به صفحه دیگری منتقل می شود .
Authority : میزان اعتباری است که سایت مبدا از کلمات جستجو شده و همچنین از لینک های دریافتی مرتبط دریافت می کند .
Backlink : تمامی لینکهایی که از هر سایتی به سایت B داده می شود و اگر سایت B به تعداد ۷ لینک دریافت کند یعنی این سایت ۷ بک لینک دارد .
Black Hat SEO : سئو کردن توسط ترفند ها و روش های فریبنده که باعث سردرگمی موتورهای جسجتو می شود .
Cache : پایگاه داده ای است که برخی از موتورهای جستجو در سرور خود نگهداری میکنند که مربوط میشه به آخرین نسخه مراجعه شده به صفحات .
CMS : مخفف عبارت Content Management System می باشد که به معنی سیستم مدیریت محتوا برای مدیریت سایت می باشد .
Crawler : اسپایدر یا روبات خزنده موتورهای جستجو .
Directory : فهرست سایتی که سایت های دیگر را در گروه های خود دسته بندی می کند و نمایش می دهد .
Domain name : نام اختصاصی که سایتی را مشخص می کند مثل : mizbanseo.com .
Follow : امتیازی که از سایت مبدا به سایت مقصد از نظر پیج رنک داده می شود .
Hit : تعداد درخواست هایی که به سرور ارسال می شود و به بازدید کاملا فرق دارد مثلا : صفحه index.php دارای ۵ عکس و ۱ ویدئو می باشد و وقتی به همان صفحه مراجعه می شود کلا ۷ هیت به سرور ارسال می شود که از این ۷ هیت ۵ هیت مربوط به عکس و ۱ هیت مربوط به ویدئو و ۱ هیت مربوط به صفحه index.php می باشد که در این پرسه فقط یک بازدید انجام می شود .
Hypertext Link : متنی که لینک دار باشد و کاربر با کلیک روی متن به صفحه دیگری منتقل می شود .
index : بخش بایگانی و ذخیره موتورهای جستجو .
Indexer : بخشی از موتورهای جستجو که اطلاعات جمع آوری شده توسط اسپایدر را ذخیره و بایگانی می کند .
Keyword : کلماتی است که در جستجو صفحات جستجو می شود و همچنین موضوع یک محتوا را توضیح میدهد .
Meta Tag : برچسب ها و کلماتی هستند که محتوای یک صفحه را توضیح میدهند .
Nofollow : امتیازی که از سایت مبدا به سایت مقصدا از نظر پیج رنک داده نمی شود .
Optimization : پرسه طراحی و کد نویسی برای بالا بردن رتبه سایت در موتورهای جستجو .
PR , Page Rank : معیار گوگل برای ارزیابی میزان اهمیت صفحات وب که عددی بین ۰ تا ۱۰ می باشد که به صورت PR5+ نمایش داده می شود که نشان میدهد صفحه مورد نظر دارای رنک ۵ می باشد .
Query : درخواست هایی که کاربر برای دیدن نتایج جستجو از موتور جستجو میخواد .
Redirect : ارجاع دادن صفحه فراخوانی شده به صفحه دیگر .
Sitemap : نقشه یا راهنمایی می باشد که موتورهای جستجو با استفاده از این راهنما صفحات ایجاد شده را کرال و بایگانی می کند .
Title : فاکتوری مهم در بهینه سازی صفحات که همراه با کلمات کلیدی و عبارات مهم برای توضیح محتوا می باشد .
Traffic : آمار بازدید کنندگان سایت .
User : کاربر مشخصی که به سایت معینی مراجعه می کند .
Visit : مراجعه بیننده به یک سایت که میتواند چندین بار صورت گیرد .
Visitor : بازدید کننده سایت .
Algorithm : مجموعه ای قوانین یا دستور العمل هایی می باشد که موتور جست و جو بر اساس آن صفحات وب را پردازش و خروجی را مرتب می کند .
Analytics : سرویسی از سایت گوگل برای مدیریت آمار سایت .
Anchor Text : متنی که لینک دار باشد و کاربر با کلیک روی متن به صفحه دیگری منتقل می شود .
Authority : میزان اعتباری است که سایت مبدا از کلمات جستجو شده و همچنین از لینک های دریافتی مرتبط دریافت می کند .
Backlink : تمامی لینکهایی که از هر سایتی به سایت B داده می شود و اگر سایت B به تعداد ۷ لینک دریافت کند یعنی این سایت ۷ بک لینک دارد .
Black Hat SEO : سئو کردن توسط ترفند ها و روش های فریبنده که باعث سردرگمی موتورهای جسجتو می شود .
Cache : پایگاه داده ای است که برخی از موتورهای جستجو در سرور خود نگهداری میکنند که مربوط میشه به آخرین نسخه مراجعه شده به صفحات .
CMS : مخفف عبارت Content Management System می باشد که به معنی سیستم مدیریت محتوا برای مدیریت سایت می باشد .
Crawler : اسپایدر یا روبات خزنده موتورهای جستجو .
Directory : فهرست سایتی که سایت های دیگر را در گروه های خود دسته بندی می کند و نمایش می دهد .
Domain name : نام اختصاصی که سایتی را مشخص می کند مثل : mizbanseo.com .
Follow : امتیازی که از سایت مبدا به سایت مقصد از نظر پیج رنک داده می شود .
Hit : تعداد درخواست هایی که به سرور ارسال می شود و به بازدید کاملا فرق دارد مثلا : صفحه index.php دارای ۵ عکس و ۱ ویدئو می باشد و وقتی به همان صفحه مراجعه می شود کلا ۷ هیت به سرور ارسال می شود که از این ۷ هیت ۵ هیت مربوط به عکس و ۱ هیت مربوط به ویدئو و ۱ هیت مربوط به صفحه index.php می باشد که در این پرسه فقط یک بازدید انجام می شود .
Hypertext Link : متنی که لینک دار باشد و کاربر با کلیک روی متن به صفحه دیگری منتقل می شود .
index : بخش بایگانی و ذخیره موتورهای جستجو .
Indexer : بخشی از موتورهای جستجو که اطلاعات جمع آوری شده توسط اسپایدر را ذخیره و بایگانی می کند .
Keyword : کلماتی است که در جستجو صفحات جستجو می شود و همچنین موضوع یک محتوا را توضیح میدهد .
Meta Tag : برچسب ها و کلماتی هستند که محتوای یک صفحه را توضیح میدهند .
Nofollow : امتیازی که از سایت مبدا به سایت مقصدا از نظر پیج رنک داده نمی شود .
Optimization : پرسه طراحی و کد نویسی برای بالا بردن رتبه سایت در موتورهای جستجو .
PR , Page Rank : معیار گوگل برای ارزیابی میزان اهمیت صفحات وب که عددی بین ۰ تا ۱۰ می باشد که به صورت PR5+ نمایش داده می شود که نشان میدهد صفحه مورد نظر دارای رنک ۵ می باشد .
Query : درخواست هایی که کاربر برای دیدن نتایج جستجو از موتور جستجو میخواد .
Redirect : ارجاع دادن صفحه فراخوانی شده به صفحه دیگر .
Sitemap : نقشه یا راهنمایی می باشد که موتورهای جستجو با استفاده از این راهنما صفحات ایجاد شده را کرال و بایگانی می کند .
Title : فاکتوری مهم در بهینه سازی صفحات که همراه با کلمات کلیدی و عبارات مهم برای توضیح محتوا می باشد .
Traffic : آمار بازدید کنندگان سایت .
User : کاربر مشخصی که به سایت معینی مراجعه می کند .
Visit : مراجعه بیننده به یک سایت که میتواند چندین بار صورت گیرد .
Visitor : بازدید کننده سایت .